Reklamacja nie mo偶e by膰 utrudniana i zgodnie z obowi膮zuj膮cym prawem mo偶na reklamowa膰 zakup towaru bez paragonu. Sprzedawca, kt贸ry nie chce przyj膮膰 reklamacji z powodu braku paragonu, dzia艂a na szkod臋 klienta co jest niezgodnie z prawem. Dokumentem zg艂oszenia reklamacji jest nie tylko dow贸d zakupu towaru w postaci paragonu.
Rozw贸j cyfryzacji spowodowa艂 nowe mo偶liwo艣ci udokumentowania zakupu:
potwierdzenie zap艂aty kart膮 p艂atnicz膮 (wydruk z terminala), potwierdzenie zawarcia umowy sprzeda偶y przes艂ane za pomoc膮 poczty e-mail, elektroniczne potwierdzenie zako艅czenia aukcji, wyci膮g z rachunku bankowego, pisemne potwierdzenie zawarcia umowy (klient mo偶e za偶膮da膰 tej formy potwierdzenia zakupu ze wszystkim danymi transakcji).
Mo偶na te偶 domaga膰 si臋 wydania kopii paragonu od sprzedawcy (wi臋kszo艣膰 produkt贸w posiada kod kreskowy, kt贸ry zachowany jest w kasie fiskalnej sklepu).
Klient ma wiele praw, o kt贸rych nie wie, a jak wie to i tak cz臋sto rezygnuje z dochodzenia swoich praw, bo zniech臋caj膮 go bezprawne sztuczki nieuczciwych praktyk.
Jednak warto walczy膰 o swoje prawa.
Brak komentarzy:
Prze艣lij komentarz